Skip to main content

Italia, Sardinia - Costa Esmeralda kysten og enkel yoga

Dato: 22 - 29 juni 2019
Pris: 15 900,-
Inkludert:
  • Flyreise Oslo - Olbia med direkte fly t/r
  • Bagasje
  • Transfer fra og til flyplassen på Sardinia
  • 7 netter i delt dobbeltrom
  • Frokost og middag daglig
  • 2 daglige treningsøkter med Elizabeth (i følge program)
  • Fellesskap, glede og aktvitet
  • Medlem i Reisegarantifondet
Reisedagar: 8
Bestill reise

Velkommen til Costa Esmeralda på Sardinia

Denne vakre øya i Middelhavet er rik på historie, kultur og Europas vakreste strender. Foruten svært vakker natur og deilig klima, er Sardinia kjent for å ha noen av klodens lengstlevende befolkning, takket være en sunn livsstil og kosthold. De er derfor innlemmet i det som kalles Blue Zone. Turen hit har fokus på sunn kost og trening for anti-ageing. Målet er å beholde en vital sunn, sterk og slank kropp så lenge som mulig!


Her bor vi:

Cala di Falco har spektakulær beliggenhet på den attraktive Costa Esmeraldakysten nordøst på Sardinia. Vi skalbo på et ekte Sardinsk hotell, bare hundre meter unna den lille ferielandsbyen Cannigione, og vis-a-vis Maddalenaøyene som er berømte for sitt krystallklare lyseblå og turkise hav. Denne kysten har mange små viker med finkornet sand, men du finner også lekre bassengområder i hotellets vakre hageanlegg. Hotellet er 4*, tilbyr gratis solstoler og parasoller og serverer deilig halvpensjon til oss under uken. Link til hotellets hjemmeside


Vi våkner med Tibetansk Yoga

Hver morgen blir det en helt spesiell yogaøkt, som stammer fra tibetanske munker. Det er en kort seanse som får kroppen igang med øvelser som gir både smidighet, styrke, balanse og energi som bremser kroppens aldring. Deretter blir det pep-talk med kostholdstips som gir deg ny kunnskap og vann i munnen, før vi spiser fra en overdådig, men sunn, frokostbuffet. Der sardinske kjøkken er spesielt sunt og smakfullt. Hotellet har også egen meny for de som ønsker glutenfritt. Trening skal være gøy og effektivt!

Resten av dagen går til å utforske stedets mange muligheter for å bade, sole, besøke landsbyen over gaten, eller ta utflukter på egen hånd. På ettermiddagen blir det en treningsøkt, som varierer fra dag til dag. Det blir både HIIT (High Intensity Interval Training), sirkeltrening med kroppsvektsøvelser, yoga fitness og gå/joggeturer i omegnen. Målet er å stramme opp kroppen der hvor alderen synes best! Du lærer hvordan du kan fortsette effektiv trening på egenhånd hjemme.

Inspirasjon til livstilsendring

Vår leder, Elizabeteh Lingjærde, er kostholdsveileder fra Norges Idrettshøgskole og har spesiell god kunnskap om idrettsernæring for muskelbygging og livsstilsendring. Trening er gram, kosthold er kilo. I løpet av uken blir det foredrag og sunn matkultur, litt om vin og hvordan du med enkle grep kan holde deg slank og sunn så lenge som mulig, uten at det skal gå på bekostning av matgleden, tvert imot. Som mangeårig helsejournalist vet Elizabeth hva som virker og ikke virker.

Reisen passer for:

Alle som vil feriere på vakre Sardinia samtidig som du beriker deg selv med nyttige og gode tips og råd. Eks hvordan bremse aldring ved å stramme opp kroppen og holde kiloene unna. Trening skal være en naturlig del av livet, og må derfor være gøy og enkelt å få til i hverdagen. Et sunt kosthold betyr ikke strenge dietter, men middelhavets matglede og -kultur. Dette vil være en reise som vil passe bedre for voksne damer.

Vår leder:

Elizabeth (57) driver treningsbloggen AktivOver50.no og matbloggen Gullimunn.com. Hun er utdannet kostholdsveileder ved Norges Idrettshøgskole, og har skrevet om trening og kosthold i en årrekke for mange av landets største medier, inkludert DN Aktiv, KK og Allers. I tillegg har hun utgitt tre bøker om ernæring, og er selv et levende eksempel på at alder er ingen hindring for å leve et svært aktivt liv. Hun inspirerer til å la trening være en inspirerende og naturlig del av hverdagen, uten dyrt utstyr, og med naturen som din beste treningsarena. Etter mange år som bosatt i Hellas har hun også inngående kjennskap til den supersunne Middelhavskosten, og lærer deg hvordan du med enkle grep kan få et kosthold som holder deg slank og sunn livet ut.

Søk reise

Program

PROGRAM (med forbehold om endringer) 

Elizabeths trenings- og kostholdsfilosofi er basert på seriøs forskning på det optimale kostholdet og treningsregimet for anti-ageing.
Det blir både yoga fitness, kondisjonstrening og styrkeøvelser for problemområder som mage, rygg, rumpe og overarmer. Ved å bruke naturen som treningsarena pluss lek, dans og musikk, vil du motiveres og inspireres til å ta i det lille ekstra som gjør at du får maks effekt. 

Middelhavskosten er supersunn og supergod. Elizabeth gir kunnskapsrike tips og triks daglig, som holder deg sunn, glad og slank! 

UTSTYR:

Yogamatte
Lett treningstøy
Badedrakt, badesko og svømmebriller
Gode joggesko for terreng 
Treningsstrikker (valgfritt)

Det er inkludert med frokost og middag alle dager.

22. juni - Sen ankomst. Vi sjekker inn og får en god natts søvn. 

23. juni 
Morgen: Tibetansk yoga etterfulgt av en 5 minutters yoga fitness økt, egnet til å få opp energien etter reisen, før kostholdsveiledning med en spennende frokostoppgave

Ettermiddag:  Vi tester badetemperaturen med litt strand- og vannlek som gjør sirkeltrening til en lek, og avslutter med en effektiv økt på standen for kjernemuskulaturen

24. juni 
Morgen: Tibetansk yoga etterfulgt av en HIIT-økt som får fart på forbrenningen! Dagens kostholdstips og oppgave

Ettermiddag: Vi går/småjogger rask tur i ulendt terreng ilagt crossfit som gir styrketrening for hele kroppen. Lær å leke deg sterk.

25. juni
Morgen: Tibetansk yoga etterfulgt av en effektiv yoga fitness økt for spesielt mage og overarmer. Deretter dagens pep-talk og kostholdstips

Ettermiddag: Plyometrics og dans for bedre kondis og fastere lår og rumpe

26. juni 
Morgen: Tibetansk yoga etterfulgt av en mageøkt før dagens livsstils- og kostholdstips 

Ettermiddag: Joggetur med intervall i sanden langs sjøen, etterfulgt av en svømmeøkt, der vi tar i skikkelig!

28. juni
Morgen: Tibetansk yoga etterfulgt av fitness yoga for balanse, statisk styrke og koordinasjon. Deretter dagens kostholdstips

Ettermiddag: Vi jogger i både sand, gress og ulendt terreng, og strekker ut med 5 min yoga fitness på stranden før vi avslutter med en svømmeøkt.

29. juni
Morgen: Tibetansk yoga og en siste hard økt for mage, rumpe og armer, som skal svi musklene stramme! Siste kostholdstips og pep-talk før vi frokost og utsjekking.

Resten av dagen på egenhånd før vi møtes til felles avreise på kvelden.

Ankomst til Oslo natt mellom 29. og 30. juni.
 

Kart

Avreisedato og pris

AvreisedatoAvreisestedReisemålLedige plasserPris
22/06Oslo GardermoenItalia, Sardinia - Costa Esmeralda kysten og enkel yogaMer enn 815 900,-Bestill
  • NRF Logo
  • Reisegarantifondet Logo
  • IATA Logo
  • Gouda Logo